llll

张开手风都替我抱紧你 我只活在你生命的倒影里

几句很适合拿来写文的诗

个人感觉很适合拿来写文的诗

全都出自 泰戈尔《飞鸟集》 

最近没什么灵感,先水一会儿吧


1.

Her wisful face haunts my dreams like the rain at night.

她热切的脸,如夜雨似的,搅扰着我的梦魂。


2.

“You smiled and talked to me of nothing and I felt that for this I had been waiting long.”

你微微的笑着,不同我说什么话,而我觉得,为了这个,我已经等待的够久了。


3.

“Like the meeting of the seagulls and the waves we meet and come near. The seagulls fly off,the waves roll away and we depart.”

我们如海鸥与波涛相遇似的,遇见了,走近了。海鸥飞去,波涛滚滚地流开,我们也分别了。


4.

“In the moom thou sendest thy love letters to me,”said the night to the sun.

“I leave my answers in tears upon the grass.”

夜对太阳说:“在月亮中,你送了你的情书给我。”

“我已经在绿草上留下我得留着泪点的回答了。”


5.

"The perfect decks itself in beauty for the love of the Imperfect."

“完全”为了对“不全”的爱,把自己装饰得美丽。


6.

"God says to man,'I heal you therefore I hurt, I love you therefore punish."

神对人说道:“我医治你所以伤害你,爱你所以惩罚你。”


7.

"The mist, like love, plays upon the heart of the hills and brings out surprises of beauty."

雾,像爱情一样,在山峰的心上游戏,生出种种美丽的变幻。


8.

"The artist is the love of Nature, therefore he is her and her master."

艺术家是自然的情人,所以他是自然的奴隶,也是自然的主人。


9.

"The sadness of my soul is her bride's veil. It waits to be lifted in the night."

我灵魂里的忧郁就是她新婚的面纱,这面纱等候着在夜间卸去。


10.

"The road is lovely in its crowd for it is not loved."

道路虽然拥挤,却是寂寞的,因为它是不被爱的。


有错误欢迎指出



评论 ( 46 )
热度 ( 5368 )
  1. 共779人收藏了此文字
只展示最近三个月数据

© llll | Powered by LOFTER