llll

张开手风都替我抱紧你 我只活在你生命的倒影里

几句很适合拿来写文的诗2.0

我发誓我绝对不是想水就是诗集真的太绝了!!!


依旧全部出自泰戈尔《飞鸟集》


1.

I feel thy gaze upon my heart this moment like the sunny silence of the morning upon the lonely field whose harvest is over.

我这一刻感到你的眼光正落在我的心上,像那早晨阳光中的沉默落在已收获的孤寂的田野上一样。


2.

I long for the Island of Songs across this heaving Sea of Shouts.

在这喧哗的波涛起伏的海中,我渴望着咏歌之鸟。


3.

That love can ever lose is a fact that we cannot accept as truth.

如果爱情会失去的那句话,乃是我们不能够当作真理来接受的一个事实。


4.

Thy sunshine smiles upon the winter days of my heart, never doubting of its spring flowers.

您的阳光对着我心头的冬天微笑着,从来不怀疑它春天的花朵。


5.

God kisses the finite in his love and man the infinite.

神在他的爱里吻着“有涯”,而人却吻着“无涯”。


6.

Sweetness of thy name fills my heart when I forget mine — like thy morning sun when the mist is melted.

您的名字的甜蜜充溢着我的心,而我忘掉了我自己的——就像您早晨的太阳升起时,那大雾便消失了。


7.

Some day I shall sing to thee in the sunrise of some other world, “I have seen thee before in the light of the earth, in the love if man.”

总有一天,我要在别的世界的晨光里对你唱道:“我以前在地球的光里,在别人的爱里,已经见过你了。”


8.

Love’s pain sang round my life like the unplumbed sea, and love’s joy sang like birds in its flowering groves.

爱的痛苦环绕着我的一生,像汹涌的大海似的唱着;而爱的快乐却像鸟儿们在花林里似的唱着。


9.

One word keep for me in thy silence, O World, when I am dead, “I have loved”.

当我死时,世界呀,请在你的沉默中,替我留着“我已经爱过了”这句话吧。


10.

Love! When you come with the burning lamp of pain in your hand, I can see your face and know you as bliss.

爱情呀,当你手里拿着点亮了的痛苦之灯走来时,我能够看见你的脸,而且以为你幸福。


没有啦,欢迎纠错和补充~

评论 ( 62 )
热度 ( 16115 )
  1. 共2469人收藏了此文字
只展示最近三个月数据

© llll | Powered by LOFTER